Com és possible? Un cop s'aconsegueix el compromís polític i la formació
d'equips especialitzats, el projecte arrenca articulant al voltant de tres
propostes centrals:
La primera, la formació del Consell, un òrgan consultiu generat per
l'Ajuntament en què participen nens triats a l'atzar entre els alumnes de
2n i 3r de totes les escoles de la ciutat. S'hi debaten periòdicament les
problemàtiques amb alguns dinamitzadors i es sugereixen pautes d'acció.
Alguns exemples podrien ser:
·Crítica a com es dissenyen determinats espais públics, especialment
els parcs (espais llisos on sempre estan vigilats, corralillos, equipaments
monofuncionals ...), i disseny de propostes alternatives (espais ondulats,
bancs per als avis, no espais destinats únicament als nens).
·La proposta que hi hagi carrers amb noms dedicats als nens com a
forma d'apropiació simbòlica.
·Modificació dels estatuts comunitaris i municipals recollint-hi el dret
al joc en els espais comunitaris dels edificis o en els patis de les
escoles a les tardes davant els nens com molèstia (a l'hora de la migdiada)
i dels patis com espai per a aparcaments.
·En els seus debats s'escolten frases senzilles que tanquen una enorme
potència reflexiva sobre l'urbà: És igual que les places siguin petites n'hi
ha prou que hi hagi moltes, Els nens haurien de tenir per jugar el mateix
lloc que tenen els adults per aparcar els cotxes, la bicicleta és més
democràtica que el cotxe, quan es construeix sobre un espai verd o
lliure, es disminueix l'espai de joc dels nens ...
Una segona iniciativa és "Anem sols a l'escola", que tracta de fomentar
la mobilitat dels nens a la ciutat, afavorint que acudeixin sols a l'escola
caminant o amb bicicleta. Per això han eixamplat i condicionat les voreres
per donar continuïtat als recorreguts de vianants, han generat una gran
expectativa en el teixit social (treball amb pares, punts d'ajuda en bars i comerços),
senyalitzant la zona i implementant les multes morals que posen els nens (no són multes econòmiques). Un nou concepte d'educació viària que implica la infància
en la seva aplicació.
Añadir leyenda |
No hay comentarios:
Publicar un comentario